lördag 23 juni 2012

Boktips till matmedvetna

För en gångs skull tänkte jag inte tipsa om god mat utan om värdefull kunskap. Som idogt matintresserad har min nyfikenhet växt när det kommer till livsmedel och dess innehåll. För ett tag sedan fick jag tipset att läsa Mats-Eric Nilssons utforskade bok "Den hemlige kocken" som synar livsmedelsbranchen i sömmarna och i detalj lyfter fram vad vi stoppar i oss. Boken öppnade mina ögon i många avseenden och jag kan varmt rekommendera den för alla med kärlek till mat. Jag är i full färd med uppföljaren "Äkta vara" som är en inköpsguide till 150 livsmedel och hittills håller den lika hög klass som storebror. Trevlig läsning!

2 kommentarer:

  1. Hej

    jag har också läst Den Hemliga Kocken och just nu håller jag på med Döden i Gryta. Efter den boken är jag mer kritisk med maten jag köper

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja, visst blir man mer kritisk till vad man köper och stoppar i munnen. Jag har precis avslutat uppföljaren "Äkta vara" och "Döden i grytan" ligger på soffbordet och väntar :-)

    SvaraRadera